Obecnie istnieje szesnaście ras: |
Human | - | podstawowa rasa, bez wrodzonych zalet i słabości. |
Centaur | - | półludzie, półkonie, dobrzy wojownicy, dają sobie radę z magią. |
Dwarf | - | mali, twardzi i brodaci, często o swarliwym usposobieniu. |
Elf | - | wysocy, szczupli i szybcy jak wiatr, żyją blisko ziemi i natury. |
Halfling | - | mali, szybcy i futrzaści, psotni i zawzięci. |
Pixie | - | uskrzydlona rasa drobnych stworzeń o bardzo bystrym umyśle. |
Half-Elf | - | potomkowie ludzi i elfów, posiadają zalety obu ras. |
Half-Ogre | - | wysocy, potężni i groźni w walce, urodzeni wojownicy. |
Half-Orc | - | wielcy, przysadziści i cuchnący, wyjątkowi groźni wojownicy. |
Half-Troll | - | maja wyjątkową kondycję, naprawdę niebezpieczna rasa. |
Gith | - | wychudzeni i długonodzy, z natury widzą to, co niewidzialne. |
Giant | - | ogromni, podobni do ludzi, wspaniali wojownicy. |
Goblin | - | niskie i powykręcane złe istoty, są dość zwinne. |
Gnome | - | mali, krępi, nieprzeciętnie inteligentni i całkiem zręczni. |
Orc | - | silnie zbudowane, dobrzy wojownicy. |
Half-Dragon | - | połączenie smoka z człowiekiem, dobrzy w magii i wojaczce. |
Krasnoludy są raczej niedużymi (dla ludzi), krępymi i potężnie zbudowanymi stworzeniami. Znane są zarówno z długiego życia i twardości, jak i z wyjątkowo marudnego charakteru. Ich krępe, niezłomne ciała nie zapewniają im zwinności, ale dają dużą siłę i wytrzymałość. Z tej rasy wywodzi się wielu znanych wojowników. Krasnoludy posiadają zdolność widzenia w ciemności.
Mają około czterech do pięciu stóp wzrostu, ciemną karnację i grube, owłosione korpusy i kończyny. I mężczyźni i kobiety noszą z dumą brody.
Gith to rasa wywodząca się od ludzi. Dawno temu byli pokojowym narodem, ale zostali zaatakowani przez mindflayerow i dręczeni przez wiele wieków. W końcu, zbawca o imieniu Gith wyprowadził ich na wolność, ale ich ciała zostały przekształcone mentalną mocą illithidu. Pojawiła się rasa Githów, silniejsza, szybsza, szczęśliwsza i sprytniejsza od ludzi, choć straciła wiele ze swej wiary, mądrości, wytrwałości i charyzmy.
Githy maja żółtawą skórę i bardzo długie kończyny. Głęboko osadzone oczy spoglądają z żółtawych oczodołów, widząc rzeczy niewidzialne. Rasa podzieliła się na trzy odrębne grupy: dobrą Githzerai, neutralną Piratów i złą Githyanki.
Niskie, drobne i bardzo figlarne halflingi są tak zręczne, jak żadna inna rasa, a wielu z nich zabawia się kradzieżą wartościowych rzeczy. Wielu halflingów wybiera życie złodzieja, w czym bardzo pomocne są ich zręczne paluszki i owłosione stopy. Niesamowitą zręczność w połączeniu ze sporą odwagą czyni z nich srogich (mimo że niezbyt silnych) przeciwników. Halflingi są nieduże, mają długie kończyny i zazwyczaj od stóp do głów są porośnięte włosem o różnej grubości i kolorze.
Ludzie to najliczniejsza i najzwyklejsza z ras. Nie mają żadnych nadzwyczajnych umiejętności ani zalet, ale nie mają też wad. Ze względu na to potrafią odnaleźć się w każdej profesji.
Ludzie są dwunożnymi istotami, posiadającymi ponadto dwie ręce i okrągłą głowę. Zazwyczaj każdy z nich wygląda inaczej, trudno jest znaleźć dwa identyczne osobniki.
Pochodzenie pół-smoków jest nieznane. Wciąż nie wiadomo, jak powstają te zadziwiające istoty, dziedziczące cechy zarówno po smokach, jak i po ludziach. Z postawy jest człowiekiem, porusza się na nogach, nie posiada skrzydeł. W większości miejsc skóra pokryta jest twardym pancerzem z łusek, będących ochroną przed obrażeniami tępych broni. Posiada krótszy od smoka ogon, oraz ognistoczerwone oczy, widzące rzeczy ukryte. Są z nich dobrzy wojownicy, potrafią również posługiwać się magią.
Mieszańce z ludzkiej i elfiej krwi są ładnymi istotami, które nie są tak mądre jak elfy (ale mądrzejsze niż ludzie), ani tak silne jak ludzie (ale silniejsze od elfów). Najlepiej wiedzie się im w zawodach, gdzie wykorzystuje się i siłę psychiczną i fizyczną, nie wymagających zbytniej przewagi którejś z nich. Półelfy mają wrodzoną umiejętność ograniczonego widzenia w ciemnościach.
Są dość wysokie, choć nie tak wysokie jak elfy, mają około pięciu i pół do sześciu i pół stóp wzrostu. Są lepiej zbudowane niż wątłe elfy.
Półogry są potomstwem podobnych do neandertalczyków ogrów i ludzi. Wzrost między sześć a dziewięć stóp i potężna budowa ciała pozwalają im być dobrymi wojownikami. Są zwykle głupsze od ludzi i, jak pełnokrwiste ogry, ekstremalnie agresywne. Ze względu na ich półludzkie pochodzenie, nie są tak wielkie ani tak silne, jak ogry, ale szczycą się naprawdę potworną siłą. Nieźle widzą w ciemnościach.
Korpus i kończyny większości półogrów są pokryte małymi, kostnymi wyrostkami. Nie mają owłosienia, a ich kończyny są nieproporcjonalnie długie. Wyglądają jak małpy człekokształtne. Ich waga waha się między trzema a czterema setkami funtów.
Mieszańce ludzi i orków powstały, kiedy orki wtargnęły na zamieszkane przez ludzi tereny. Więcej jest w nich z orka niż z człowieka, i w wyglądzie, i w zachowaniu. Wielkie i tępe, o szerokich, krępych ciałach, nadrabiają braki inteligencji i zwinności niesamowitą kondycją. Niektóre, te, w których jest więcej z człowieka, zajmują się magią, ale bliższa im jest brutalna walka. Wszystkie mogą widzieć w ciemnościach.
Choć nie są tak potężne jak orki pełnej krwi, zazwyczaj mają szerokie korpusy, długie koślawe kończyny i silne mięśnie. Małe oczka są okryte krzaczastymi rzęsami i brwiami, pod ryjowatym nosem otwiera się paszcza pełna krzywych zębów. Ich ciemna skóra wydziela zjełczały zapach, który odstręcza cywilizowane rasy.
Mieszaniec trolla i rasy ludzkiej, wyhodowany w ciemnych zakamarkach świata jest tak niebezpieczny, jak paskudny. Mimo, że znacznie mniejszy od trolli, często przekracza osiem stóp wzrostu i trzysta funtów wagi. Z natury ma małą mądrość, ale został magicznie wyposażony w niegodziwą inteligencję i możliwość widzenia w ciemnościach. Półtrolle są zazwyczaj słabymi czarodziejami i niezręcznymi złodziejami. Ich niespożyta energia i niezły pomyślunek czynią z nich przebiegłego przeciwnika.
Ze względu na płynącą w ich żyłach trollą krew, mają skórę w kolorze węgla lub ciemnej zieleni. Rozkoszują się straszeniem innych ras swoim wyglądem. Swoje włosy splatają w warkocze, zdobią się też tatuażami.
Centaur to mistyczna istota, pół-koń i pół-człowiek. Ludzki i koński tułów łączą się tak, że centaur porusza się na nogach konia, a ponad tym znajduje się ludzki korpus i głowa. Centaury mieszkają w jaskiniach, blisko wodospadów i stawów. Kochają przyrodę i źle czują się w miastach. Ich potężne, umięśnione nogi zadają brutalne kopnięcia, najsilniejsze wśród wszystkich ras. Posiadają ponadprzeciętną siłę, zręczność, inteligencję i mądrość. Niestety przypłacają to stratą wytrzymałości. Są z nich dobrzy wojownicy i rangerzy, potrafią znaleźć się również w profesjach używających magii jak wróżbita, mag, czy druid. Tę wszechstronność przypłacają wolniejszym zdobywaniem doświadczenia.
Wysokie, smukłe stworzenia, darzące sympatią lasy i przyrodę, są dalekimi kuzynami pixie. Prawie dorównują zwinnością i inteligencją tej uskrzydlonej rasie. Są delikatniej zbudowani niż ludzie, ale braki w wytrzymałości i sile nadrabiają zręcznością, zarówno w ruchu, jak i w myśleniu. Elfy mogą wybierać wszystkie profesje, mimo że rzadko są dobrymi wojownikami. Wiele elfów woli pozostać blisko natury, i tacy zostają druidami. Wszystkie elfy mają zdolność widzenia magicznych przedmiotów.
Średni elf przerasta większość ludzi, mierzy bowiem ponad sześć stóp. Mają delikatną skórę i długie proste włosy.
Pixie to małe elfopodobne stworki, obdarzone delikatnymi skrzydełkami. Są znacznie bardziej inteligentne niż pozostałe rasy, ale ich siła i kondycja jest słaba z powodu małych rozmiarów. Z tego powodu pixie często wybierają naukę magii, gdzie stają się niezrównani. Pixie z natury posiada umiejętność latania.
Pixie są drobne i lekkie, nie przekraczają pięciu stóp wzrostu. Ich skóra i włosy mogą mieć najróżniejsze kolory tęczy.
Gigant wygląda podobnie jak człowiek, choć jest znacznie od niego większy. Osiąga wzrost od 3 do 6 metrów. Wielu gigantów ma dość szczupłe wrzecionowate ramiona. Większość z nich robi wrażenie niedorozwiniętych, a nawet głupich, ale są prawdopodobnie najsilniejszą rasą w świecie Cygnusa. Ich małe móżdżki są bardzo wrażliwe na mentalne ataki. Olbrzymy są świetnymi wojownikami i nie potrafią odnaleźć się w innej profesji.
Gobliny są niskie, osiągają do 1,4 metra wzrostu. Ich ciała są pochylone, powykręcane, brudne, a twarze zniekształcone i złośliwe. Kolor skóry zróżnicowany - od barwy bladozielonej do czarnej. Uwielbiają zadawać ból i cierpienie innym istotom, a także sprzeczać się między sobą. Doskonale potrafią się ukrywać i są też bardzo zręczne. Mimo, iż swe powołanie znajdują w ciągłej walce, są słabe i mizerne. Od samych początków istnienia tej rasy, gobliny zawsze były esencją Chaosu.
Gnomy są mniejszymi krewniakami krasnoludów, małe, krępe, rzadko udaje im się przekroczyć 1,2 metra wzrostu. Ich charakterystyczną cechą są bulwiaste nosy, kudłate włosy i brody. Włosy mają zwykle czarne, ale także brązowe albo rude. Karnacja skóry podobna do krasnoludzkiej z tym, że gnomy wyglądają na bardziej ogorzałe. Ich naprawdę nieprzeciętna inteligencja i mądrość czyni z nich niezłych magów, a naprawdę doskonałych psioników. Również niezła zręczność tych małych istotek sprawia, że są trudne do trafienia w walce oraz szybko opróżniają sakiewki napotkanych podróżników.
Orki są dobrymi i wytrzymałymi wojownikami. Osiągają 2 metry wzrostu, są silnie zbudowane, mają krzywe nogi i niezdarny chód, podobny do małpiego. Ramiona są tak długie, że duże dłonie sięgają prawie ziemi. Mają brutalne twarze z wystającymi szczękami i dużymi zębami, małe oczka spoglądają złośliwie spod wystających łuków brwiowych. Orki są świetnymi wojownikami. Jednak przystosowane do życia w ciemności, są wrażliwe na światło. Biorąc pod uwagę naturę orków, każdy z nich uwielbia czynić zło.
Powrót
|