News
Pomoc
Zasady
Świat
Gracze
Klany
Teksty
» Logi
Nieśmiertelni
Zmień wygląd:
Zielona Wieża
Popups by overLIB!
The PHP Group
MySQL AB
Valid HTML 4.01!
   

SŁOWNICZEK TERMINÓW MUDOWYCH

 
Podstawy postępowania w sytuacjach niewiedzy:
I: Należy czytać helpy. Większości rzeczy można się dowiedzieć wpisując: help <temat> Szczególnie jeśli chodzi o spelle = czary, skille = umiejętności, cechy, rasy, staty, itd. Jeśli jakaś nazwa nie działa, spróbuj wpisać polski odpowiednik (albo angielski, jeśli dotychczas próbowałeś po polsku). Jeśli nazwa jest dwuwyrazowa, to jeśli chcesz wyćwiczyć dany czar/umiejętność, musisz dopisać na początku i końcu apostrofy, np.: 'dwa słowa' - to samo dotyczy rzucania czarów (cast 'dwuwyrazowa nazwaczaru').
II: Należy czytać opisy lokacji. Raz należy przeczytać wszystkie, do których pierwszy raz się wchodzi. Czasem opisy są nieaktualne, ale przeczytać zawsze warto, bo to w większości krótkie opisy (przynajmniej krainy, na jakie można się natknąć na początku gry).
III: Jeśli masz wątpliwości co do tego, czy ktoś wobec Ciebie nie łamie prawa, albo czy ty go nie łamiesz, przeczytaj helpy - help zasady i dalej help zasady_1, help zasady_2 itd. Jeśli masz problem z interpretacją, zapytaj graczy na kanałach ogólnodostępnych, ewentualnie jakiegoś avatara na tellu.
IV: Staraj się zawsze wyczerpać możliwości pytania graczy, czytania helpów i zastanowienia się, zanim spróbujesz się skontaktować z immo. Są to przeważnie zajęci ludzie, którzy mają oprócz muda inne zajęcia. Niektórzy rzadko pojawiają się na mudzie, mają mało czasu, a cierpliwość ich opuszcza, jeśli widzą skierowane do nich pytanie, na które łatwo jest zdobyć odpowiedź gdzie indziej.
V: Pamiętaj, że każdą komendę można skrócić, a także nazwę obiektu/moba/gracza będącego celem komendy. Nie należy tylko przesadzać, bo zwykle parę komend ma ten sam początek, tak samo bywa i z mobami, obiektami i graczami. Nie można skracać tylko nazw helpów oraz nazw dodatkowych opisów w lokacji.

Indeks alfabetyczny słowniczka: