SŁOWNICZEK TERMINÓW MUDOWYCH
|
|
|
Podstawy postępowania w sytuacjach niewiedzy:
|
I: Należy czytać helpy. Większości rzeczy można się dowiedzieć
wpisując: help <temat>
Szczególnie jeśli chodzi o spelle = czary, skille =
umiejętności, cechy, rasy, staty, itd.
Jeśli jakaś nazwa nie działa, spróbuj wpisać polski odpowiednik (albo
angielski, jeśli dotychczas próbowałeś po polsku). Jeśli nazwa jest
dwuwyrazowa, to jeśli chcesz wyćwiczyć dany czar/umiejętność, musisz
dopisać na początku i końcu apostrofy, np.: 'dwa słowa' - to samo
dotyczy rzucania czarów (cast 'dwuwyrazowa nazwaczaru').
|
II: Należy czytać opisy lokacji. Raz należy przeczytać wszystkie, do
których pierwszy raz się wchodzi. Czasem opisy są nieaktualne, ale
przeczytać zawsze warto, bo to w większości krótkie opisy
(przynajmniej krainy, na jakie można się natknąć na początku gry).
|
III: Jeśli masz wątpliwości co do tego, czy ktoś wobec Ciebie nie
łamie prawa, albo czy ty go nie łamiesz, przeczytaj helpy - help
zasady i dalej help zasady_1, help zasady_2 itd. Jeśli masz problem z
interpretacją, zapytaj graczy na kanałach ogólnodostępnych,
ewentualnie jakiegoś avatara na tellu.
|
IV: Staraj się zawsze wyczerpać możliwości pytania graczy, czytania
helpów i zastanowienia się, zanim spróbujesz się skontaktować z immo.
Są to przeważnie zajęci ludzie, którzy mają oprócz muda inne zajęcia.
Niektórzy rzadko pojawiają się na mudzie, mają mało czasu, a
cierpliwość ich opuszcza, jeśli widzą skierowane do nich pytanie, na
które łatwo jest zdobyć odpowiedź gdzie indziej.
|
V: Pamiętaj, że każdą komendę można skrócić, a także nazwę
obiektu/moba/gracza będącego celem komendy. Nie należy tylko
przesadzać, bo zwykle parę komend ma ten sam początek, tak samo bywa i
z mobami, obiektami i graczami. Nie można skracać tylko nazw helpów
oraz nazw dodatkowych opisów w lokacji.
|
|
Indeks alfabetyczny słowniczka:
|
| | | |