25.07.07 Poprawki we flagach pułapek
Przedmioty można założyć na:
- light = 0
- finger1 (left)
- finger2 (right)
- neck1
- neck2
- body
- head
- legs
- feet
- hands
- arms
- shield
- about
- waist
- wrist1 (left)
- wrist2 (right)
- wield
- hold
- dual_wield
- ears
- eyes
- missile_wield
- clan
- god
- medal
- tool
- back
- face
- ankle1
- ankle2
- ass
Drzwi mogą być:
- otwarte - zdjęte flagi closed, locked, bashed,
jammed
- zamknięte - ustawia closed (dla searchable
dodatkowo secret), zdejmuje locked, bashed, jammed
- zakluczone - ustawia closed i locked (dla searchable
dodatkowo secret), zdejmuje bashed, jammed
Typy pułapek:
2x |
wartość |
nazwa |
opis |
0 |
1 |
poison gas |
|
1 |
2 |
poison dart |
|
2 |
4 |
poison needle |
|
3 |
8 |
poison dagger |
|
4 |
16 |
poison arrow |
|
5 |
32 |
blindness gas |
|
6 |
64 |
sleeping gas |
|
7 |
128 |
flame |
|
8 |
256 |
explosion |
|
9 |
512 |
acid spray |
|
10 |
1024 |
electric shock |
|
11 |
2048 |
blade |
|
12 |
4096 |
sex change |
|
Flagi opisują sytuacje, kiedy działają pułapki. Flaga room
lub obj jest właściwie konieczna, choć jeśli jej się nie poda,
mud uzna że chodzi o room, jeśli poda się obie, uzna że chodzi o
obiekt. Jeśli obiekt dostanie flagę przeznaczoną dla roomu (np. south),
nic złego się nie stanie, po prostu pułapka taka nie zareaguje.
2x |
wartość |
nazwa |
room/obj |
opis |
0 |
1 |
room |
room |
pułapka na lokacji |
1 |
2 |
obj |
obj |
pułapka na obiekcie |
2 |
4 |
enter |
room |
przy wejściu do lokacji (przed entry_progiem) |
3 |
8 |
leave |
|
nie uwzględniona |
4 |
16 |
open |
obj |
przy otwarciu pojemnika |
5 |
32 |
close |
obj |
przy zamknięciu pojemnika |
6 |
64 |
get |
obj |
przy wzięciu obiektu lub z obiektu |
7 |
128 |
put |
obj |
przy wkładaniu do obiektu |
8 |
256 |
pick |
room, obj |
przy operacjach wytrychem (wymaga podania flagi określającej
kierunek, jeśli w lokacji) |
9 |
512 |
unlock |
room, obj |
przy otwieraniu kluczem obiektu lub drzwi w lokacji, również przy
czarze knock (dla lokacji wymaga podania flagi określającej
kierunek) |
10 |
1024 |
north |
room |
jeśli występują same, to przy triggerach open/close kierunek w
lokacjach, również uruchamianych przez dźwignie
|
11 |
2048 |
south |
12 |
4096 |
east |
13 |
8192 |
west |
14 |
16384 |
up |
15 |
32768 |
down |
16 |
65536 |
examine |
obj |
przy examine, po exa_progu |
17 |
131072 |
northeast |
room |
jak dla poprzednich kierunków |
18 |
262144 |
northwest |
19 |
524288 |
southeast |
20 |
1048576 |
southwest |
W jaki sposób mob naprawia przedmioty:
- fix - naprawa
- recharge - naładowanie
Rodzaje funkcji specjalnych to:
- spec_breath_any
- spec_breath_acid
- spec_breath_fire
- spec_breath_frost
- spec_breath_gas
- spec_breath_lightning
- spec_cast_adept - kapłanka
- spec_cast_cleric
- spec_cast_mage
- spec_cast_undead
- spec_executioner - ściga złodziei i morderców, wzywa
strażników
- spec_fido - niszczy ciała
- spec_guard - ściga złodziei i morderców
- spec_janitor - zbiera śmieci
- spec_mayor - obchodzi miasto, otwiera bramy
- spec_poison
- spec_thief
- spec_questmaster
- spec_libraryman
- spec_guard_captain - wzmocniony strażnik, wzywa kolejnych
strażników
- spec_taxpayment
Powrót
Powrót
|