17.11.2012 - nowa flaga na BV2: const_affect
07.03.2008 - nowy typ obiektu: ore
Opisy pól obiektów
Typy obiektów (obiekt może posiadać tylko jeden typ). Trzeba
pamiętać o tym, żeby poza typem dać obiektowi odpowiednie
wearflagi.
Co z tego, że nadamy mieczowi typ broń, jeśli nie da się go wziąć w
rękę ;)
Odnośniki wskazują znaczenia tzw. value0-value5,
które zależą od typu przedmiotu. Dla niektórych typów liczby te nie
mają
żadnego znaczenia - wtedy nie ma odnośnika, podobnie jak dla typów
nie używanych, bądź używanych tylko wewnętrznie (jak np. note).
- light - światło
- scroll - zwój z
czarem
- wand - różdżka z czarem
- staff - kostur z
czarem
- weapon - broń
- _fireweapon - nie używane
- _missile - nie używane
- treasure -
skarb
- armor - zbroja
- potion - napój
magiczny
- clothing - odzież,
jak armor ale nie daje AC
- furniture - mebel
- trash - śmieć
- _oldtrap - nie używane
- container -
pojemnik jak plecak, sakwa
- _note - nota, używana wewnętrznie
- drinkcon - napój
- key - klucz
- food - jedzenie
- money - pieniądze
- pen - pióro
- boat - łódka
- corpse - ciało moba
- corpse_pc - ciało gracza, używane wewnętrznie
- fountain
- fontanna, źródło
- pill - pigułka
- blood - krew
dla wampirów
- bloodstain - plama krwi
- scraps - resztki
- pipe - fajka
- herbcon - nie używane
- herb - ziółko do
fajki
- incense - nie używane
- fire - ogień, jak w create fire
- book - książka
- switch -
przełącznik
- lever - dźwignia
- pullchain -
spłuczka ;)
- button - przycisk
- dial - pokrętło
- rune - nie używane
- runepouch - nie używane
- ore - ruda, z pomocą której można
ulepszać obiekty
- trap - pułapka,
używane właściwie tylko wewnętrznie (pułapki zakłada się poprzez resety)
- map - mapa
- portal - portal
- paper - papier do
notki
- tinder - nie używane
- lockpick - nie używane
- spike - nie używane
- disease - nie używane
- oil - nie używane
- fuel - nie używane
- shortbow - nie używane
- longbow - nie używane
- crossbow - nie używane
- projectile - nie używane
- quiver - nie używane
- shovel - łopata
- salve - maść
- skeleton - szkielet, używane wewnętrznie
- medal
- fireweapon
- powerwand
- keyring - kółko na klucze
- perfume -
perfumy
- tool -
narzędzie
- gem - kamień szlachetny
- jewel -
klejnot, biżuteria
- board - tablica, wymaga dodania również struktury tablicy
- piece -
kawałek
- vehicleticket
Flagi na przedmiotach, czyli efekty specjalne ;). Można nadać kilka
flag - po prostu dodaje się ich wartości. Taki typ flag nazywa się
bitwektorami. Rozszerzony bitwektor wstawia się do pliku w ten sposób:
BV1&BV2 czyli np. jeśli obiekt ma
być invis i nolocate, piszemy 32&16.
2x |
wartość |
nazwa |
opis |
0 |
1 |
glow |
lśni, widać to w ciemności |
1 |
2 |
hum |
widać to w ciemności lub z blindem(buczy) |
2 |
4 |
dark |
nic nie znaczy |
3 |
8 |
loyal |
gdy gracz PK zostanie rozbrojony, broń taka nie
upadnie na ziemię, tylko znajdzie się w jego inventory |
4 |
16 |
evil |
ma czerwoną aurę |
5 |
32 |
invis |
wiadomo |
6 |
64 |
magic |
bardziej wytrzymałe na zniszczenie, nie spada w
pomieszczeniach nofloor, nie da się rzucić enchant weapon
ani enhance armor |
7 |
128 |
nodrop |
nie da się wyrzucić |
8 |
256 |
bless |
bardziej wytrzymałe |
9 |
512 |
antigood |
|
10 |
1024 |
antievil |
|
11 |
2048 |
antineutral |
|
12 |
4096 |
noremove |
nie da się zdjąć |
13 |
8192 |
inventory |
używane wewnętrznie |
14 |
16384 |
antimage |
|
15 |
32768 |
antithief |
|
16 |
65536 |
antiwarrior |
|
17 |
131072 |
anticleric |
|
18 |
262144 |
organic |
organiczne, łatwiej się niszczy |
19 |
524288 |
metal |
metalowe, bardziej wytrzymałe |
20 |
1048576 |
donation |
nie da się get all pojemnik |
21 |
2097152 |
clanobject |
używane wewnętrznie |
22 |
4194304 |
clancorpse |
używane wewnętrznie |
23 |
8388608 |
antivampire |
|
24 |
16777216 |
antidruid |
|
25 |
33554432 |
hidden |
ukryte (trzeba dodać również w resetach) |
26 |
67108864 |
poisoned |
zatrute - tylko dla broni |
27 |
134217728 |
covering |
przykrywa coś (można schować jeden przedmiot pod drugi) |
28 |
268435456 |
deathrot |
w przypadku śmierci przepada |
29 |
536870912 |
burried |
zakopane |
30 |
1073741824 |
prototype |
|
31 |
2147483648 |
personal |
nie da się wyrzucić, ani sprzedać, zostaje przy
graczu w razie śmierci |
Flagi na drugi BV: |
0 |
1 |
antiranger |
|
1 |
2 |
antiaugurer |
|
2 |
4 |
antinecro |
|
3 |
8 |
antipsionic |
|
4 |
16 |
nolocate |
nie da się zlokalizować czarem locate object |
5 |
32 |
boost_mana |
przyspiesza odzyskiwanie many |
6 |
64 |
boost_hp |
przyspiesza odzyskiwanie hp |
7 |
128 |
indestructible |
niezniszczalny |
8 |
256 |
nouncurse |
nie da się z niego zdjąć flag noremove i nodrop |
9 |
512 |
artifact |
konieczna by zadziałały dodatkowe efekty broni (value4), nie da się zniszczyć mpkomendami |
11 |
2048 |
noidentify |
nie da się zidentyfikować czarem |
12 |
4096 |
enlarged |
na razie nie używane |
13 |
8192 |
diminished |
na razie nie używane |
14 |
16384 |
drag_and_drop |
konieczne by dało się ciągnąć lub pchać obiekt |
15 |
32768 |
nopkfight |
nie można używać w trakcie walki z graczem |
16 |
65536 |
engaged |
tylko dla zaręczonych |
17 |
131072 |
married |
tylko dla zaślubionych |
18 |
262144 |
notruesight |
ukryty przedmiot nawet z true sightem nie jest
widziany i trzeba search, jeśli nie jest ukryty, ta flaga nie ma
znaczenia |
19 |
524288 |
const_affect |
przedmiot nie podlega losowaniu affectów |
Żeby można było podnieść przedmiot, musi on mieć wearbit 1. Żeby
można go było włożyć na którąś część ciała, dodajemy odpowiednią
liczbę, np.
żeby pierścionek dało się podnieść z ziemi i włożyć na palec, trzeba tu
nadać wartość 3. Teoretycznie można założyć kilka wearbitów, np.
take+finger+neck (7), wtedy liczy się pierwszy bit, poza take,
oczywiście (dzięki za sprawdzenie, Iluve :)
2x |
wartość |
nazwa |
można: |
0 |
1 |
take |
wziąć |
1 |
2 |
finger |
wsunąć na palec |
2 |
4 |
neck |
założyć wokół szyi |
3 |
8 |
body |
założyć na ciało |
4 |
16 |
head |
założyć na głowę |
5 |
32 |
legs |
założyć na nogi |
6 |
64 |
feet |
wsunąć na stopy |
7 |
128 |
hands |
włożyć na dłonie |
8 |
256 |
arms |
założyć na ramiona |
9 |
512 |
shield |
użyć jako tarczy |
10 |
1024 |
about |
zarzucić na ciało |
11 |
2048 |
waist |
umieścić w pasie |
12 |
4096 |
wrist |
założyć na nadgarstku |
13 |
8192 |
wield |
użyć jako broni |
14 |
16384 |
hold |
trzymać w ręku |
15 |
32768 |
dual_wield |
użyć jako broni |
16 |
65536 |
ears |
przypiąć do uszu |
17 |
131072 |
eyes |
założyć na oczy |
18 |
262144 |
missile_wield |
użyć jako broni miotającej |
19 |
524288 |
clan |
założyć jako symbol klanowy |
20 |
1048576 |
god |
założyć jako boski symbol |
21 |
2097152 |
medal |
założyć jako medal |
22 |
4194304 |
tool |
użyć jako narzędzia |
23 |
8388608 |
back |
zarzucić na plecy |
24 |
16777216 |
face |
założyć na twarz |
25 |
33554432 |
ankle |
nasunąć na kostkę |
26 |
67108864 |
ass |
wsadzić w zadek |
27 |
134217728 |
love |
założyć jako oznakę miłości |
#OBJECTS - warstwy
Warstwy opisują ile różnych obiektów można założyć na tę samą część
ciała. Ogólnie przewidziano po 8 warstw (bity: 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64,
128), ale niemile widziane jest jeśli obiekt zajmuje tylko jedną
warstwę - na zdrowy rozsądek, kto by zakładał 8 ciuchów na dłonie czy w
pasie? Poniżej prezentuję zalecenia do ustawiania warstw.
W nowym kodzie walki przyjmuje się, że 4 (lub 3) najniższe warstwy (1,
2, 4, (8)) przeznaczone są dla ubrania, następne 3 (lub 4) ((8), 16,
32, 64) na zbroję, i najwyższy layer znów na ubranie. Oczywiście nie
dotyczy to wszystkich wearlokacji, jako że trudno założyć zbroję np.
wokół ciała.
Wearlokacja |
Warstwy |
Zalecenia |
light |
0 |
light |
finger |
0 |
jewel |
neck |
1+2, 4+8
16+32+64
128 |
naszyjniki (jewel)
armor
kołnierz (clothing) |
body |
1
2
4
8
16+32+64
128 |
bielizna (clothing)
koszula, bluzka (clothing)
kaftan (clothing)
kurtka (clothing) lub armor
armor
ozdoba na zbroi - tunika, wams (clothing) |
head |
1+2
4+8
16+32+64
128 |
peruka, miękka opaska (clothing)
czapka (clothing)
armor
diadem, korona, pióropusz (jewel, treasure) |
legs |
1+2
4+8
16+32+64
128 |
pończochy, kalesony (clothing)
spodnie (clothing)
armor
? |
feet |
1+2
4
8
8+16+32+64
16+32+64
128 |
skarpetki (clothing)
skarpety (clothing)
buty (clothing)
buty wzmacniane (armor)
osłony zakładane na buty (armor)
ozdoby? |
hands |
1+2
4+8
16+32+64
128 |
cienkie rękawiczki (clothing)
rękawiczki (clothing)
armor
? |
arms |
1+2
4+8
16+32+64
128 |
cienkie rękawy (clothing), biżuteria (jewel)
rękawy (clothing)
armor
? |
about |
1+2+4
8+16+32
64+128 |
fartuch, habit, szal (etola) (clothing)
cienki płaszcz (clothing)
gruby płaszcz, futro (clothing) |
waist |
1+2
4+8
16+32+64
128 |
bielizna (clothing)
pasek, sznur (clothing)
armor
? |
wrist |
1+2
4+8
16+32+64+128 |
bransoletki
bransoletki
armor |
ears |
1+2+4
8+16+32
64+128 |
jewel
jewel
nauszniki (clothing lub armor) |
eyes |
1
2+4
8+16+32+64
128 |
soczewki (treasure)
okulary (treasure)
armor
woalka (clothing) |
Dla różnych typów przedmiotów wartości mogą oznaczać różne rzeczy.
Patrz tutaj.
Przedmiot może podnosić/obniżać wartość któregoś atrybutu postaci, a
także zakładać na nią nowe czary. Dla affectów weaponspell, wearspell,
removespell, stripsn - druga liczba to numer slotu czaru.
- strength
- dexterity
- intelligence
- wisdom
- constitution
- sex
- class
- level
- age
- height
- weight
- mana
- hit - hp
- move
- gold
- experience
- armor
- hitroll
- damroll
- save_poison
- save_rod
- save_para
- save_breath
- save_spell
- charisma
- affected
- resistant
- immune
- susceptible
- weaponspell
- luck
- backstab
- pick
- track
- steal
- sneak
- hide
- palm
- detrap
- dodge
- peek
- scan
- gouge
- search
- mount
- disarm
- kick
- parry
- bash
- stun
- punch
- climb
- grip
- scribe
- brew
- wearspell
- removespell
- emotion
- mentalstate
- stripsn
- remove
- dig
- full
- thirst
- drunk
- blood
- -
- splpower
- roomaffect
- objectflag
- max_blood
Materiały, z których obiekty są zrobione. Nie mają (obecnie)
większego
znaczenia, poza pokazywaniem się w wyniku czaru identify. Zaczną się
liczyć w nowym kodzie walki.
- nieznany = 0
- metal - ogólnie, jeśli dany metal nie występuje na liście
- miedź
- czerwono-brązowy miękki metal
- ołów
- niebieskawobiały, ciężki metal
- rtęć
- płynny metal
- brąz
- stop miedzi z innymi metalami (cyną)
- żelazo
- srebrzystobiały metal
- stal
- stop żelaza z węglem (i innymi pierwiastkami) o podwyższonej
wytrzymałości
- srebro
- srebrzysty metal szlachetny
- złoto
- żółty metal szlachetny
- platyna
- srebrzystobiały metal szlachetny
- adamantyt - jeden z najtwardszych metali
- mithril
- specjalny rodzaj srebra u Tolkiena
- kamień - ogólnie, jeśli rodzaj skały nie występuje na
liście
- fajans
- coś podobnego, choć mniej szlachetnego niż porcelana
- porcelana
- wysokiej jakości biała ceramika
- ceramika
- coś z wypalanej gliny (lub innych materiałów), kruche
- wapień
- skała osadowa z węglanu wapnia (kalcyt), łatwo wietrząca się, bez
domieszek biała
- piaskowiec
- porowata, miękka skała osadowa, kolor od białego i szarego po żółty,
czerwony
- granit
- krystaliczna skała magmowa, łatwo wietrzeje tworząc skałki, bloki,
różne kolory
- bazalt
- drobnoziarnista skała wulkaniczna, czarny, szary lub zielony
- pumeks
- lekka porowata skała wulkaniczna, unosi się na wodzie
- obsydian
- czarna wulkaniczna skała o ostrych krawędziach (szkło wulkaniczne)
- krzemień
- skamieniałe drewno, kolory od czerwieni i brązu do szarości i czerni
- szkło
- amorficzna faza tlenku krzemu z dodatkami (przechłodzona ciecz)
- glina -
ilasta skała osadowa, kolor od żółtego przez czerwień do brunatnej,
używana do wyrobu ceramiki
- kryształ
(górski) - bezbarwny, przezroczysty, kruchy kamień półszlachetny
(odmiana kwarcu)
- szmaragd
- zielony, przezroczysty kamień szlachetny
- diament
- najcenniejszy kamień szlachetny, bardzo twardy, zwykle bezbarwny
- szafir
- ciemnoniebieski kamień szlachetny, bardzo twardy
- opal -
zwykle białawy, niebieskawy, zielonkawy, opalizujący, nieprzejrzysty
- ametyst
- fioletowy półprzejrzysty kamień półszlachetny
- rubin
- czerwony kamień szlachetny, bardzo twardy
- organiczne - wszystkie organiczne materiały których nie ma
na liście
- kość - poza kością słoniową
- róg - tkanka rogowa złożona z keratyny
- skóra - wyprawiona, sztywna
- ząb - kieł, cios, również szkliwo zęba
- kopyto
- futro
- drewno
- kora
- korzeń
- liść
- bawełna - miękka tkanina o silnych właściwościach
absorpcyjnych
- jedwab - cienki szlachetny materiał, gładki, śliski i
połyskliwy (tkaniny: fular, krepa, lama, mora, muślin, pika, tafta)
- aksamit - materiał bawełniany lub jedwabny o wystających
gęstych włoskach (brokat, plusz, welur)
- len - przewiewny, absorpcyjny materiał podatny na gniecenie
- konopie - szorstkie włókna
- żywa roślina - np. kwiat, owoc
- papier
- wełna - dobre właściwości termoizolacyjne, higroskopijna,
filcuje się, odmiany: alpaka, kaszmir, angora
- kość słoniowa
- żywioł ognia
- żywioł wody
- żywioł powietrza
- żywioł ziemi
- mosiądz
- żółty stop miedzi i cynku, zwykle odlewany, łatwy do obróbki
- spiż
- stop miedzi z cyną, cynkiem i ołowiem, twardszy od żelaza
- dwimeryt - metal tłumiący zdolności magiczne u Sapkowskiego
- oktiron - magiczny metal u Pratchetta
- marmur
- skała metamorficzna powstała z wapieni
- alabaster
- biały, mleczny, kruchy minerał
- węgiel
- ruda - dowolna ruda
- kwarc
- krystaliczna odmiana krzemionki, różne kolory, odmiany: kryształ
górski, ametyst, agat, onyks (występują tu jako oddzielne materiały),
cytryn, jaspis, morion, tygrysie oko, sardonyks, chryzopraz, heliotrop,
karneol
- bursztyn
- zastygła żywica w kolorach od jasnej żółci do brązu,
może być przezroczysty lub nie
- koral
- jasnoczerwony nieprzejrzysty szkielet zewnętrzny
koralowców (czasem również niebieski, czarny lub wielobarwny)
- onyks
- biało-czarna odmiana agatu
- turkus
- błękitny, nieprzejrzysty, poprzecinany żyłkami kamień ozdobny
- topaz
- zwykle żółtawy lub zielonkawy kamień półszlachetny. twardy, ciężki i
kruchy
- agat
- kamień ozdobny o charakterystycznym układzie warstw,
zwykle czerwonawy lub brązowawy, jego odmianą jest onyks (biało-czarny)
i sardonyks (biało-czerwony)
- malachit
- ciemnozielony nieprzejrzysty kamień ozdobny
- nefryt
- jasnozielony nieprzejrzysty kamień ozdobny
- kamień szlachetny - diament, rubin, szafir, szmaragd
(występują oddzielnie)
- kamień półszlachetny - topaz, ametyst, bursztyn, kryształ
górski, onyks (występują oddzielnie), akwamaryn, granat, turmalin,
hiacynt, cytryn, chalcedon, chryzopraz, cyrkon, jaspis, kamień
księżycowy, krwawnik, sardonyks
- kamień ozdobny - nefryt, malachit, turkus, agat (występują
oddzielnie), jadeit, hematyt
- zamsz - miękko wyprawiona skóra, pokryta delikatnym
meszkiem
- pergamin - wytrzymały materiał do pisania wyrabiany ze
skóry
- papirus - delikatny materiał do pisania, możliwe pisanie z
jednej strony
- gałązki
- wiklina
- łyko
- muszla
- masa perłowa
- tiul - ażurowa plecionka bawełniania, jedwabna lub
półcienna, zwykle usztywniona
- atłas - miękka, błyszcząca po jednej stronie tkanina
jedwabna lub bawełniana
- koronka - ażurowa tkanina ze splecionych nici
- batyst - delikatna, cienka, przezroczysta tkanina
bawełniana, lniana lub jedwabna
- perkal - usztywniona tkanina bawełniana
- płótno - wytrzymała tkanina z włókien lnianych,
bawełnianych, konopnych lub jutowych
- filc - spilśniona wełna lub sierść zwierząt hodowlanych,
dość miękka, elastyczna, wytrzymała
- sukno - gruba tkanina wełniana, o spilśnionej powierzchni,
wodoodporna, chroni przed wiatrem
- tkanina - pozostałe tkaniny
- guma
- żywioł magii
- światło
- mrok
- płyn
- gaz
#OBJECTS - pl_flag
Pole to określa liczbę i rodzaj gramatyczny obiektu. Wpływa tylko na
poprawną odmianę - tak naprawdę nie do końca, bo liczba mnoga jest w
języku
polskim nieco inaczej opisywana, ale nie czepiajmy się ;) Online by
nadać
flagę, trzeba wykonać dwie komendy - raz nadając rodzaj, a raz liczbę.
- 5 - pojedyncza męski
- 6 - pojedyncza żeński
- 7 - pojedyncza nijaki
- 13 - mnoga męski
- 14 - mnoga żeński
- 15 - mnoga nijaki
Powrót
Powrót
|