Opisy lokacji
21.12.2016 Dodano flagi questowe: nodig - dla lokacji; nokillquest - dla moba
07.01.13 Dodane dodatkowe sektory drogowe - trail oraz route
5.11.07 Dodane dodatkowe sektory wodne - ze słoną wodą
Lokacji można nadać kilka flag - po prostu dodaje się
ich wartości. Taki typ flag nazywa się bitwektorami. Rozszerzony bitwektor
wstawia się do pliku w ten sposób: BV1&BV2
czyli np. jeśli lokacja ma być bezpieczna i ma w niej nie działać fly,
piszemy 1024&16
Pod cygtestem używa się nazw flag.
2x |
wartość |
nazwa |
opis |
0 |
1 |
dark |
jest tu ciemno nawet w dzień |
1 |
2 |
death |
po wejściu tutaj gracz ginie (DT) |
2 |
4 |
nomob |
nie wchodzą tu moby (poza scharmowanymi i petami) |
3 |
8 |
indoors |
gracz nie dostaje tu komunikatów o pogodzie |
4 |
16 |
lawful |
nieużywane |
5 |
32 |
neutral |
nieużywane |
6 |
64 |
chaotic |
nieużywane |
7 |
128 |
nomagic |
nie można tu używać magii |
8 |
256 |
tunnel |
nie można tu postawić home
|
9 |
512 |
private |
wchodzą tu tylko dwie osoby (liczą się również moby) |
10 |
1024 |
safe |
nie da się tu walczyć |
11 |
2048 |
solitary |
wchodzi tu tylko jedna osoba (liczą się również moby) |
12 |
4096 |
petshop |
sklep ze zwierzakami (moby do kupienia muszą być umieszczone
w lokacji o vnum większym o 1) |
13 |
8192 |
norecall |
nie da się tu zrobić recall |
14 |
16384 |
donation |
nieużywane - blokuje get all oraz home |
15 |
32768 |
nodropall |
nie da się tu zrobić drop all |
16 |
65536 |
silence |
nie daje się tu mówić (na kanałach, przez say i przez
emote) |
17 |
131072 |
logspeech |
wszystko, co mówią tu gracze, jest logowane |
18 |
262144 |
nodrop |
nie da się tu zrobić drop |
19 |
524288 |
clanstoreroom |
magazyn klanowy, nie używać |
20 |
1048576 |
nosummon |
stąd nie da się zostać przywołanym |
21 |
2097152 |
noastral |
nie działają tu czary transportujące (prócz recall) |
22 |
4194304 |
teleport |
konieczna by zadziałał automatyczny teleport |
23 |
8388608 |
teleshowdesc |
przy teleporcie pokazuje opis docelowej lokacji |
24 |
16777216 |
nofloor |
nie ma tu podłogi, bez fly gracz spada w dół |
25 |
33554432 |
map |
w opisie pojawia się automagicznie mapka okolicy |
26 |
67108864 |
noquest |
nie da się dostać questa w to miejsce |
27 |
134217728 |
nomissile |
nieużywane |
28 |
268435456 |
nomap |
jeśli krainka ma flagę map,
to tutaj mapka się nie pokaże |
29 |
536870912 |
crypt |
wampirom nawet w dzień nie spadają punkty krwi |
30 |
1073741824 |
prototype |
gracz opuszczający tu grę po ponownym wejściu pojawi się u
kata |
31 |
2147483648 |
noquit |
nie da się tu opuścić gry |
Flagi rozszerzone na 2 BV: |
0 |
1 |
_tracked_ |
w krainkach nieużywane |
1 |
2 |
quiz |
nieużywane |
2 |
4 |
library |
nieużywane |
3 |
8 |
nosupplicate |
nie działa tu supplicate |
4 |
16 |
nofly |
nie działa tu fly |
5 |
32 |
light |
jest tu zawsze jasno |
6 |
64 |
vnumstoreroom |
magazyn |
7 |
128 |
deathgas |
pułapka z gazem |
8 |
256 |
lawless |
tu jest dozwolony prawie pełny pkilling |
9 |
512 |
vehicle |
nieużywane |
10 |
1024 |
nowhere |
nie można tu zrobić where, hunt i track |
11 |
2048 |
nofavor |
nie da się tu zyskać favor (stracić można) |
12 |
4096 |
nolocate |
nie można zlokalizować (czarem locate object)
przedmiotu, który się tu znajduje |
13 |
8192 |
nochannels |
nie da się tu używać kanałów |
14 |
16384 |
temple |
tu można się pobrać |
15 |
32768 |
nodig |
tu nie można kopać |
Od terenu zależy koszt poruszania się w pktach MV, a także parę
innych rzeczy (np. możliwość utonięcia). Możliwe typy terenu (w cygteście
używa się angielskich nazw):
- inside = 0 - wnętrza - %
- city - ulice miasta - #
- field - pole - \
- forest - las - @
- hills - wzgórza - ^
- mountain - góra - ^
- water_swim - woda, w której da się pływać (słodka) - ~
- water_noswim - woda, w której można pływać łódką (słodka) - ~
- underwater - pod wodą (w jeziorze, rzece) - ~
- air - w powietrzu - :
- desert - pustynia - -
- dunno - nie wiadomo co - ?
- oceanfloor - dno (rzeki, jeziora - wbrew nazwie) - #
- underground - pod ziemią - _
- cemetery - cmentarz - +
- road - droga - =
- jungle - dżungla - \
- volcano - wulkan - o
- iceland - lodowiec - $
- cliff - klif
- swamp - bagno - !
- tundra - *
- prairie - preria - "
- dune - diuna, piaszczysta wydma - ^
- garden - ogród - *
- treetop - gałęzie drzewa - @
- cave - jaskinia - _
- bridge - most, taras - =
- sea_swim - woda, w której da się pływać (słona) - ~
- sea_noswim - woda, w której można pływać łódką (słona) - ~
- abyss - morska toń - ~
- seafloor - dno morza - #
- route - lena droga - =
- trail - górski szlak - =
Kierunki na mudzie:
- north = 0
- east
- south
- west
- up
- down
- northeast
- northwest
- southeast
- southwest
- somewhere
Możliwe typy drzwi/przejść:
2x |
wartość |
nazwa |
opis |
0 |
1 |
isdoor |
istnieją drzwi |
1 |
2 |
closed |
jeśli drzwi istnieją, to są zamknięte |
2 |
4 |
locked |
jeśli drzwi istnieją i są zamknięte, to są zamknięte na klucz |
3 |
8 |
secret |
jeśli drzwi istnieją i są zamknięte, to nie można ich wykryć
odbijając się od ściany, nie można też pisać np. open s, tylko
pełną nazwę drzwi (ale close s już działa) |
4 |
16 |
swim |
|
5 |
32 |
pickproof |
jeśli drzwi istnieją, to są odporne na pick lock |
6 |
64 |
fly |
gracz musi mieć fly by tędy przejść |
7 |
128 |
climb |
|
8 |
256 |
dig |
jeśli drzwi istnieją i są zamknięte, to przejście trzeba
przekopać |
9 |
512 |
eatkey |
klucz znika po otwarciu nim drzwi |
10 |
1024 |
nopassdoor |
na te drzwi nie działa czar pass door |
11 |
2048 |
hidden |
przejście jest ukryte i można je znaleźć odbijając się od
ścian |
12 |
4096 |
passage |
przejście da się zamknąć za pomocą mpclosepassage |
13 |
8192 |
portal |
używane wewnętrznie |
16 |
65536 |
can_climb |
przejściem da się przejść pisząc climb kierunek,
jeśli dodatkowo jest flaga auto, to samo climb |
17 |
131072 |
can_enter |
jak wyżej, ale komenda enter |
18 |
262144 |
can_leave |
jak wyżej, ale komenda leave |
19 |
524288 |
auto |
da się przejść wpisując słowo kluczowe dla drzwi (lub climb,
enterm leave jeśli w połączeniu z powyższymi 3 flagami) |
21 |
2097152 |
searchable |
konieczne, by móc odkryć przejście z flagą hidden (?) |
22 |
4194304 |
bashed |
używane wewnętrznie - jeśli drzwi istnieją, to są wyważone |
23 |
8388608 |
bashproof |
jeśli drzwi istnieją, to są odporne na bash door |
24 |
16777216 |
nomob |
moby nie przejdą przez to przejście |
25 |
33554432 |
window |
da się zrobić scan, ale przejść nie, chyba że są to
drzwi (flaga isdoor) |
26 |
67108864 |
can_look |
można podejrzeć lokację w danym kierunku pisząc look
kierunek |
27 |
134217728 |
exit_vis |
przejście widoczne jest na exits |
28 |
268435456 |
jammed |
używane wewnętrznie - zamek w drzwiach jest zacięty |
29 |
536870912 |
night_hidden |
przejście jest ukryte w nocy |
- 1 - vortex
- 3 - vacuum
- 4 - slip
- 5 - ice
- 6 - mysterious
- 100 - current
- 101 - wave
- 102 - whirlpool
- 103 - geyser
- 200 - wind
- 201 - storm
- 202 - coldwind
- 203 - breeze
- 300 - landslide
- 301 - sinkhole
- 302 - quicksand
- 303 - earthquake
- 400 - lava
- 401 - hotair
Są częściowo zakodowane, ale nie działa na pewno np. zapisywanie
poniższych flag.
2x |
wartość |
nazwa |
opis |
0 |
1 |
enter |
|
1 |
2 |
leave |
|
2 |
4 |
onehit |
|
3 |
8 |
instant |
|
4 |
16 |
violence |
|
5 |
32 |
mobile |
|
6 |
64 |
trick |
|
7 |
128 |
area |
|
Powrót
Powrót
|